Tjänster inom Inbound Marketing

Inbound Marketing kan bestå av många beståndsdelar och byggas kring flera tjänster. Vi på SEO Sverige har specialistkompetens inom främst SEO och Google AdWords, men erbjuder även konsulterande inom content.

SEO

Sökmotoroptimering handlar om att göra din hemsida synlig för sökmotorerna. SEO står för Search Engine Optimization, och en stor del av denna process går ut på att strukturera en webbsida så att den upptäcks, läses och indexeras av sökmotorerna, på ett så optimalt sätt som möjligt.

Tänk om ingen kunde hitta ditt företag eller telefonnummer? Ingen hållbar situation för de flesta företag. Samma sak gäller idag för ett företags webbsida. Potentiella kunder använder sig allt mer av sökmotorer när inköp av tjänster eller produkter stundar. Det gäller därför för din webbplats att synas så högt upp i sökresultatet som möjligt. Sannolikheten att få nya kunder på detta snabba och enkla vis ökar dessutom ännu mer om man har en genomtänkt struktur och design på sin hemsida.

Google AdWords

Google Adwords, eller sponsrade länkar, är den snabbaste och mest slagkraftiga metoden för att nå ut med ditt budskap. Det är enkelt att lära sig, men desto svårare att bemästra. Den överlägset största fördelen gentemot traditionell online-annonsering, är att du med Google AdWords enbart betalar för de klick din annons faktiskt genererar för det specifika sökordet. Beloppet du betalar för annonsering bestämmer du själv, och du kan avbryta annonseringen när som helst. Du har också konstant tillgång till din annons och kan i realtid bearbeta den för att optimera annonstext, sökord och budget.

Har du gjort din Inbound Marketing-läxa och känner dina kunder, vet vad de söker på och var de befinner när de söker, kan du med AdWords se till att just din webbplats dyker upp för rätt kund, vid rätt tid och på rätt plats – högst upp! Du har då ett ypperligt tillfälle att förmedla din tjänst eller produkt till någon som redan är intresserad.

Med alla dessa fördelar borde Google AdWords vara obligatoriskt för svenska företags annonsering. Så är dock inte fallet, och därför finns det stor möjlighet för ditt företag att nu hoppa på AdWordståget, och dra nytta av alla de konkurrensfördelar det ger.

Med AdWords kan man bland annat kontrollera:

  • I vilka geografiska områden annonserna skall visas
  • Vilka specifika sökord ska framkalla annonsen
  • Utseendet på annonsen och vart annonslänken ska leda
  • Hur mycket du är villig att betala per annonsklick

Att tänka på vid användning av Google AdWords:

  • Använd nog utvalda sökord för annonsering. Testa dig fram, mät resultat och byt sökord vid behov
  • Var noga med formuleringarna i annonstexten och rubriksättningen – de ska vara relevanta för dina besökare
  • Använd flera annonser med samma länk och utvärdera vilken som ger bäst resultat.
  • För att fördjupa din kunskap om dina besökare, kan du med hjälp av Google Analytics kartlägga hur de beter sig när de väl hamnat på din sida. Anpassa därefter sidan efter dina besökares beteenden.

Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa er!